صفحه اصلی / آموزش بازاریابی فروشگاه مجازی / بازاریابی شبکه های اجتماعی / لینکدین چیست و چه مزیتی برای کسب و کارتان دارد؟

لینکدین چیست و چه مزیتی برای کسب و کارتان دارد؟

لینکدین چیست؟

امروزه، با گسترش استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی، بسیاری از کسب و کارها با فعالیت در شبکه های اجتماعی مختلف اقدام به جذب مشتری و فروش محصول می کنند و در این میان نام لینکدین، نام تازه ای برای کسب و کارهای نیمه حرفه ای است. از این رو برخی مشتریان، علاقه دارند دربارۀ شبکه اجتماعی لینکدین اطلاعات بیشتری کسب کنند.

در این مقاله قصد داریم به شما توضیح دهیم که لینکدین چیست و چگونه می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد. با ما همراه باشید.

لینکدین چیست؟

لینکدین، شبکه اجتماعی مخصوص مشاغل و کسب و کارهای حرفه ای است که در دسامبر سال ۲۰۰۲ افتتاح شد و در ماه مِی ۲۰۰۳ در دسترس کاربران اینترنت قرار گرفت.

Linkedin در سپتامبر سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که بیش از ۴۶۷ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد که از این تعداد بیش از ۱۰۶ میلیون نفرشان، کاربر فعال محسوب می شوند.

لینکدین هم اکنون بزرگترین شبکه اجتماعی تخصصی در جهان است.

معمولاً از لینکدین به عنوان رزومه آنلاین یاد می شود. کاربران می توانند پس از ثبت نام در لینکدین، پروفایل کاربری خود را ایجاد کنند و با دیگران (کارفرمایان و کارمندان دیگر شرکت ها) در ارتباط باشند. این ارتباط برخلاف دیگر شبکه های اجتماعی کاملاً کاری است و محتوایی که در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود، باید با شغل یا صنعتی که در آن مشغول هستید، مرتبط باشد.

از طریق همین فعالیت ها، کارفرمایان می توانند نیروی کار مورد نیاز شرکت خود را به دست آورند. همچنین، لینکدین به شرکت ها اجازه می دهد که صفحه ای اختصاصی برای تجارت خود راه اندازی کنند. به این ترتیب، شرکت ها قادرند فعالیت های کاری خود را در صفحۀ اختصاصی شان با دیگران به اشتراک گذارند تا کاربران بتوانند اخبار و فعالیت سازمان های مورد علاقه خود را دنبال کنند.

همچنین، بخش Jobs لینکدین به شرکت ها امکان می دهد با قرار دادن موقعیت های شغلی موجود در سازمان خود، اقدام به جذب کارمند کنند.

در این بخش شما می توانید آگهی استخدام قرار دهید یا به دنبال شغل مناسب خود بگردید.

در ماه ژوئن سال ۲۰۱۶، مایکروسافت اعلام کرد وب سایت لینکدین را با مبلغ ۲۶٫۲ میلیارد دلار خریداری کرده است.

آیا لینکدین برای کسب و کار من مناسب است؟

برای اینکه بدانید آیا لینکدین به درد کسب و کار شما می خورد یا خیر، پیش از هر چیزی باید بازارِ هدف خود را تعیین کنید. شما باید بدانید آیا محصول یا خدماتی که ارائه می کنید، می تواند در یک شبکه اجتماعی تخصصی طرفدار داشته باشد یا خیر!

حتما بخوانید:  ده راهکار UX برای مجاب کردن مشتری به خرید

همانطور که گفتیم، لینکدین بزرگترین شبکه اجتماعی تخصصی در جهان است. این موضوع به این معنی است که شما با کاربران عادی شبکه های اجتماعی در تماس نیستید. ناگفته پیداست که کاربران Linkedin بسیار سخت گیرتر از کاربران دیگر شبکه های اجتماعی هستند، بنابراین استراتژی حاکم بر دیگر شبکه های اجتماعی در لینکدین کارایی ندارد.

از طرف دیگر، همین تخصصی بودن شبکه اجتماعی لینکدین، فضای بسیار مناسبی را در اختیار بازاریابان B2B قرار داده است. Linkedin به بازاریابان B2B اجازه می دهد تا با دیگر کسب و کارها و حتی رقبای تجاری خود در تماس باشند. لازم به توضیح نیست که گسترش ارتباطات، در طولانی مدت می تواند به نفع فعالیت های تجاری تان باشد.

پیشنهاد ما در نوین به شما این است که هرچه سریع تر فعالیت خود را در لینکدین آغاز کنید. شبکه اجتماعی لینکدین می تواند ابزار مناسبی برای جذب مشتری باشد، به خصوص اگر شرکت تان معتبر است و بازار هدفِ محصولاتتان سایر تجارت هاست.

با فعالیت در لینکدین نه تنها به عنوان فردی خبره در صنعت خود شناخته خواهید شد، بلکه به مرور زمان فرصت های شغلی فوق العاده ای به شما پیشنهاد می شود.

چگونه در لینکدین فعالیت کنم؟

نحوه فعالیت در لینکدین، تقریباً شبیه به دیگر شبکه های اجتماعی است، با این تفاوت که محتوای تولید شده برای لینکدین حتماً باید با کیفیت، ارزشمند و آگاهی بخش باشد. تولید کردن چنین محتوایی کار چندان دشواری نیست و تنها به زمان و تحقیق نیاز دارد. با رعایت کردن نکات زیر می توانید فعالیت خود را در شبکه اجتماعی لینکدین گسترش دهید:

پروفایل خود را تکمیل کنید

پروفایل Linkedin، در واقع رزومه کاری شماست، پس بهتر است پروفایل کاربری خود را تا جای ممکن کامل کنید تا هر فردی که پروفایل شما را مشاهده می کند، بتواند با سوابق تحصیلی و شغلی شما آشنا شود.

پس از آنکه در لینکدین ثبت نام کردید، وارد حساب کاربری خود شوید. در این قسمت Linkedin از شما می خواهد اطلاعات خود را به طور کامل وارد نمایید. این اطلاعات شامل نام و نام خانوادگی، سوابق تحصیلی، سوابق کاری، محل کار فعلی، عکس، علایق و توضیحاتی مختصری درباره خودتان است.

نمونه پروفایل لینکدین

حال هرچه اطلاعات پروفایل تان کامل تر باشد، لینکدین امتیاز بالاتری برایتان در نظر می گیرد. البته این امتیازات برای دیگران نمایش داده نمی شود، اما حُسنی که دارد این است که پروفایل تان در نتایج جستجوی بیشتری به کاربران نمایش داده می شود. درجه بندی پروفایل Linkedin به شکل زیر است:

نحوه امتیازدهی لینکدین به پروفایل کاربری

برای شرکت خود Company Page بسازید

قابلیت Company Page برای شرکت ها و سازمان ها در نظر گرفته شده است و به شما امکان می دهد که علاوه بر پروفایل شخصی خود، صفحه ای برای کسب و کارتان در لینکدین ایجاد کنید.

حتما بخوانید:  ۹ اشتباه رایج در بازاریابی شبکه های اجتماعی

برای ایجاد صفحه شرکتی لینکدین کافیست به پنل کاربری خود وارد شوید و از منوی کاربری بالای صفحه بر روی گزینه Interest کلیک کنید، سپس گزینه Companies را انتخاب نمایید.

با انتخاب گزینه Companies، پیام زیر را دریافت خواهید کرد. اکنون برای ایجاد صفحه شرکتی بر روی گزینه Create کلیک کنید.

حال، به صفحۀ زیر منتقل می شوید. در این قسمت باید نام شرکت (به انگلیسی) و ایمیل اختصاصی وب سایت خود را وارد نمایید.

پس از تکمیل اطلاعات و دریافت ایمیل تایید از Linkedin، با فرم زیر روبرو خواهید شد. در این بخش باید اطلاعات کامل شرکت تان را وارد نمایید.

Company Page به شما امکان می دهد تا آخرین اخبار، مقالات و اینفوگرافیک های مرتبط با تجارت خود را با کاربران به اشتراک بگذارید. در تصویر زیر می توانید صفحه Linkedin شرکت نوین را مشاهده کنید.

URL پروفایل لینکدین خود را شخصی سازی کنید

لینکدین به شما امکان می دهد برای پروفایل صفحات خود، یک URL انحصاری انتخاب کنید. پیشنهاد می کنیم از نام خود در آدرس لینکدین استفاده کنید. برای انجام این کار ابتدا وارد تنظیمات شوید و گزینه Edit Public Profile را انتخاب کنید و از طریق Customize Your Public Profile URL آدرس سایت خود را تغییر دهید.

برای صفحه شرکتی خود هم می توانید آدرسی انتخاب کنید که با دیگر شبکه های اجتماعی تان هماهنگ باشد. به این ترتیب کاربران می توانند به راحتی صفحه شرکت شما را پیدا کنند. در قدم های بعدی می توانید پروفایل لینکدین خود را به سایت یا دیگر شبکه های اجتماعی تان متصل کنید.

در گروه های لینکدین فعالیت کنید

یکی دیگر از امکانات لینکدین، قابلیت ایجاد گروه های مختلف برای بحث و تبادل اطلاعات است. عضویت و فعالیت در این گروه ها به شما کمک می کند تا راحت تر تجارت خود را به دیگران معرفی کنید.

بنابراین، بهتر است در چند گروه مرتبط با حوزۀ فعالیت خود عضو شوید و در آنجا در زمینه کاری خود با دیگران گفتگو کنید.

مقالات خود را در لینکدین منتشر کنید

نوشتن مقاله در لینکدین باعث می شود کاربران بهتر با شما و فعالیت تان آشنا شوند. بهتر است مقالات تان در رابطه با حوزه فعالیت تان باشند. پس تا حد امکان از به اشتراک گذاشتن مطالب غیر تخصصی پرهیز کنید. همانطور که در بالا گفتیم، Linkedin با دیگر شبکه های اجتماعی متفاوت است.

پیشنهاد می کنیم، هر روز مطلبی را در صفحه لینکدین شرکت خود به اشتراک بگذارید. به علاوه، هر چند وقت یکبار در Linkedin شخصی خود، یک مقاله بنویسید و کلمات کلیدی مرتبط با تجارت خود را به وب سایت تان لینک کنید. این کار نه تنها به افزایش ترافیک سایتتان کمک می کند، بلکه برای سئو سایت تان نیز مفید است.

نتیجه گیری

آیا لینکدین برای کسب و کار شما مفید است؟ پاسخ ما به این سوال مثبت است. اگر بتوانید استراتژی دقیقی برای لینکدین تعریف کنید، مطمئناً در طولانی مدت نتایج قابل توجهی به دست خواهید آورد.

سعی کنید تا حد ممکن مطالبی مرتبط با کسب و کار خود در لینکدین به اشتراک بگذارید و در این مطالب، مهارت خود را به خوبی به دیگران نشان دهید. لینکدین، بهترین موقعیت برای بازاریابی B2B را در اختیار کسب و کارتان قرار می دهد، پس بهتر است از این موقعیت به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

 

منبع : سایت نوین

درباره علی کشاورزمنش

این مطالب را نیز ببینید!

بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

به صورت کلی به فرآیند جلب توجه مخاطبان در راستای اهداف تجاری از طریق شبکه …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *